03 January 2010

Panadol Oh Panadol

Dipertik dari emel yang di fowardkan.

UNTUK PENGETAHUAN,

Ikuti sebuah kenyataan benar dari seorang yang mengalaminya…

“Suami saya bekerja sebagai Jurutera IT di sebuah hospital, di mana pihak hospital sedang menyiapkan pengkalan data untuk pesakitnya. Dia mengenali rapat doktor tersebut. Doktor memberitahu suami saya, apabila mengalami sakit kepala, mereka sendiri tidak sanggup mengambil Panadol atau Paracetamol. . Sebaliknya, mereka akan mencari ubatan herba Cina atau mencari altenatif lain.

Ini kerana P anadol adalah bertoksik kepada tubuh kita. Ia merosakkan organ hati. Menurut doktor tersebut, Panadol akan tinggal di dalam tubuh selama sekurang-kurangnya 5 tahun. Menurutnya lagi, pernah berlaku seorang pramugari menelan terlalu banyak P anadol semasa kedatangan haid kerana tugasnya perlu berdiri sepanjang masa penerbangan. Dia kini baru berumur 30-an tetapi sudah perlu menjalani rawatan buah pinggang (dialisis) setiap bulan."

2 comments:

  1. Memang bahaya ubatan moden ni....cuba kita perati orang2 yang ada penyakit mcm kencing manis dan sebagainya...kalau mula amik ubat moden mesti dos akan bertambah dari semasa ke semasa...sebabnya...ubatan moden berfungsi untuk menahan sakit bukan untuk merawat...tapi kalau ubatan herba...kalau makan biasanya kita akan sakit dulu sebab ubatan herba bertindak merawat...tapi awas kalau amik ubatan herba secara membabi buta...kena ada ilmu dulu..

    ReplyDelete